سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس در بازدید از مرکز پژوهش‌ها این مرکز را زنده و با طراوت خواند.

غلامعلی حداد عادل که به همراه تعدادی از اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس از مرکز پژوهش‌ها بازدید می‌کرد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این مرکز گفت: احساس من این است که مرکز پژوهشهای مجلس زنده، شاداب و با طراوت است و نیروهای انسانی فعال در این مرکز نیز جوان و با طراوت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای مرکز پژوهشها ظاهر و باطن کار مرکز پژوهشها را امیدوارکننده خواند و افزود: قانونگذاری در واقع ریل‌گذاری برای حرکت‌ قطار دستگاههای اجرایی است و آنها مقصد را به اقتضای ریل‌گذاری ما دنبال می‌کنند و به همین دلیل کار مجلس تاثیر مهمی در – تامین - حقوق عمومی مردم دارد.

وی افزود: اگر این کار (قانونگذاری) مبتنی بر کار کارشناسی باشد، کشور را به جلو خواهد برد و نقش مرکز پژوهشها در این عرصه بسیار مهم است.

حداد عادل در ادامه سخنان خود خواستار دقت و انضباط کافی در کار مرکز پژوهشها شد و خاطرنشان ساخت که صحت کار سبب می‌شود که مرکز پژوهشها یک موسسه قابل اعتماد باشد که این امر نیز با بی‌طرفی و عدم دخالت جهت گیری‌های سیاسی در مباحث علمی میسر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که کار پژوهشی و علمی باید مبنای اصلی کار باشد تا اعتماد نمایندگان به حاصل کار مرکز پژوهشها از بین نرود.
وی ادامه داد: در مرکز فضای لازم برای تضارب افکار فراهم شده بطوریکه در مواردی کارشناسان، مخالف نظر رئیس مرکز نظرات کارشناسی را بیان می‌کنند که این روش باعث می‌شود افرادی که سلیقه دکتر توکلی (رئیس مرکز) را نمی‌پسندند نیز به این مرکز اعتماد کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اولویت بندی برنامه‌های مرکز پژوهشها تاکید کرد و افزود: مرکز پژوهشها باید ساز و کارهای مجلس را نیز آسیب‌شناسی و نوآوریهای موجود دنیا را به نمایندگان معرفی کند.

پیش از سخنان رئیس مجلس، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشها ، بهزاد پورسید معاونت پژوهشی و سیدابراهیم ابراهیمی معاون اجرایی این مرکز، گزارشی پیرامون عملکرد، برنامه‌ها، استراتژیها و تحولات این مجموعه را به رئیس مجلس و همراهان ارائه دادند.

کد خبر 7611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز